Wanita maut ditembak di perut merupakan ibu tunggal 3 anak

0
276
Mangsa, Farrah Emirah Mazlan maut ditembak di perut semalam

PASIR MAS – Seorang wanita hamil tujuh bulan, Farrah Emirah Mazlan, 26, yang maut ditembak di perut semalam merupakan ibu tunggal tiga anak berusia antara tiga hingga 10 tahun.

Menurut nenek mangsa, Zawiyah Sulong, 68, arwah telah berpisah dengan suaminya pada Februari lalu dan sejak itu ketiga-tiga anak mereka dijaga oleh Farrah Emirah.

“Sehingga sekarang saya masih terkejut dengan apa yang berlaku kerana saya menjaga Farrah Emirah dia masih bayi lagi.

“Lebih memeritkan lagi apabila terkenangkan cicit yang masih kecil dan mereka belum mengetahui ibu sudah meninggal dunia,” katanya memetik laporan Astro Awani hari ini.

Menurutnya, kali terakhir dia bertemu Farrah Emirah pada Jumaat malam, sebelum cucunya itu keluar dari rumah untuk berurut.

Katanya, arwah sempat meminta kain batik sarung selain tertinggal kunci kereta sebelum berpatah balik ke dalam rumah untuk mengambilnya.

Zawiyah berkata, dia mula bimbang keadaan Farrah Emirah apabila cucunya tidak pulang selepas jam 10.30 malam Jumaat.

“Saya beberapa kali membuat panggilan telefon namun dia gagal dihubungi.

“Sehinggalah pada esoknya (Sabtu) saya bawa ketiga-tiga cicit menaiki kereta bersama anak ke beberapa lokasi di sekitar Pasir Mas dan Rantau Panjang mencari Farrah Emirah tetapi gagal,” katanya.

Menurutnya, pada jam 4.30 petang ada penduduk datang ke rumah di Bukit Lata, Rantau Panjang memberitahu arwah yang ditemui tidak sedarkan diri dalam kereta di Kampung Teresek, Repek.

Dia terus bergegas ke lokasi dan luluh hatinya apabila melihat Farrah Emirah sudah tiada dan bahagian perut dipenuhi darah.

Katanya, sebelum kejadian itu Farrah Emirah ada membuat pemeriksaan kandungan dan gembira memaklumkan yang dia sedang mengandung bayi lelaki.

Zawiyah berkata, pemergian cucunya itu sangat tragis dan berharap pihak berkuasa dapat mencari pelaku yang sanggup melakukan sedemikian kepada cucunya yang sedang sarat mengandung.

“Selepas urusan bedah siasat siap dijalankan, jenazah akan dikebumikan di kampung sebelah ibunya di Chenerai, Chetok,” katanya.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here